Voi kauhistuksen kanahäkki kun mun viime päivityksestä on menny kamalasti aikaa... Nyt pitää yrittää tsempata tän blokin kans.

No, mitäs meille kuuluu? Kitos oikein hyvää. Terveenä ollaan oltu, mitä nyt lihakset välillä jumissa mutt onneksi se Johanna käy aina hoitamassa meidät kuntoon laugh
Viimevuoden aikana on tapahtunu kaikkee kivaa meidän perheelle. Meille on tullut kaksi pikku ihmistä  heart, tai siis ei meille ku meidän Markolle ja Marikalle smiley

Markolle ja Annille on tullut pieni tyttö, Minja nimeltään ja Marikalle ja Timolle syntyi pieni poika,Peetuheart  Mää tykkään niistä pikkusista vallan mahottomasti. Kun ne on ulkona päikkäreillä nii seuraan koko ajan ikkunasta, kuuntelen ja ilmoitan heti jos ne herää. Niin ja pitäähän mun vahtia ettei kukaan mee tekemään pahoja niille. Sisällä ollessa kun pikkuset on lattialla mä ruukaan viedä niille leluja koko ajan, oon jopa antanut mun lemppari nallen niille. Sitä mä en vaan ymmärrä miksi ne noi aikuiset ottaa mun tuomat lelun heti pois ja sitt ku mää en saa leikkii pikkuisten kans niiden leluilla... Vilma ei oikein tykkää noista pienistä, varsinkaan jo ne on Äiskän sylissä..

Minäkinhän olen täyttänyt jo 5 vuotta, meidän Viini on jo 3 vuotta ja se pikkukakarakin Vilma on jo 2 vee. Ei kyllä millään uskois ku n seuraa sitä, luulis sitä ihan pikkupennuksi. Me on annettu sille uus nimi, se on ADHD winkvaikkei sillä nyt siis ihan oikeesti oo mikään adhd mutt se vaan on niin vilkas ja leikkisä. Se on jo opetelu lukemaanki, Äiskän roskaromantiikat se tykkää lueskella. Tossa agilityssä sillä piisaa vauhtia ja taitavakin se jo on. Vilma on yhtä 0 vaille 2 luokan koira jo. Pikkasen oon ylpee siitä.
Jep, edelleen meillä on agility kuvioissa ja edelleen se on todella kivaa. Minä ooon jo noussu kakkos luokkaan ja on mulla siletä jo yks 0 tuloskin. Mulla vaan ku ei oo siinä lähössä sitä malttia, niin oon nappaillu sitt siitä hylsyjä. Ku pannan lukko sanoopi klik, mä olen jo radalla smileySe toi meittin Äiskä ei sitt yhtikääs tykkää siitä... Noo sitt me opeteltiin yhteislähtö ja se on nyt toi Äiskä jonkin verran pysynynnä mun perässä ja ollaan päästy radalle tekemään tulosta. Viimeisimmät kisat onkin sitte mennyt hyvin, mitä nyt joko toisteks viimeisen tai viimeisen hypyn rima on tullu alas, eli 5 virhettä olaansitt saatu. Mutt kuiteski musta leivottiin syksyllä Kassin mini 2 mestari cheekyTytöt ei päässykkään osallistuun Kassin mestaruus kisoihin, ku ne on juoksussa.
No jospa sitä joskus noi tytötkin pääsee juoksun aikaan radalle ku semmonen muutos on kuulemma tulossa. Sitäkään minä en ymmärrä ku jotkut rutisee noista juoksusten tyttöjen osallistumisesta kioihin. Mua se ei haittaa ollenkaan, kerkeehän sitä sitt radan jälkeenkin haistella ja ihailla tyttöjä wink

Viinikin on käynyt kisaamassa ja sehän se vasta taitava tyttö onkin. No tottakait on, minähän sen oon opettanu smileyViinillä on 0 tuloksia vaikka muille jakaa mutta kun ne on yliaikaisia. On sillä nyt jo yks Luva 0. Mehän tiedetään että Viinillä on vauhtia kun se vaan saadaan kuumumaan ennen starttia ja nyt ollaan huomattu ett jos Äiskä menee ensin joko mun tai Vilman kans ja Viini näkee sen nii sitt mennään lujaa smiley Virheitä Viini ei tee radalla jos Äiskä ei vaan ohjaa sitä väärin.

Sitt toi midän kakara, sillä on jo kaks Luva 0 tulosa. On sillä muitakin 0 tuloksia hypäriltä ja sitt noita Agi 0 mutt ku ne sattuu olemaan samalta tuomarilta nii ei oo vielä noussu kakkosiin. No eipä sillä kyllä mikään kiire ookkaan nousta...Yksissäkin kisoissa hanneaika oli jotain 42 sekkaa ja meidän Vilmastiina tempa melkein 16 sekkaa alle ihanne ajan ja 0 tuloksella, et semmonen likka se on... Täytyy kyllä myöntää ett kepit sillä on vielä vähän huonossa kantimissa mutt reenataan lisää niitä sen kans. Vilmalla tahtoopi mennä hermot niiden keppien kaa, ku Äiskä joutuu ottaan siltä vähän vauhtia pois et se menis ne kunnolla. Sen pitää joka ikinen kerta sitt alkaa räähiseen siitä..

Me ollaan Vilman kans päästy tänä syksynä käymään Kassin järjestämissä koulutuksissa jossa on ollu kouluttajina ihan Suomen huippu tason Karttureita. Juha Orenius, Niina-Liina Linna ja Teemu Linna. Me tykättiin kovasti niistä, varsinki Niina-Liina on mun mieleen, no joo, eihän sillä tietenkään oo tekemistä ku se sano mulle ett mää oohn hurjan söpö blush
Saatiin Vilman kans kehuja ja roppakaupalla harjoiteltavaa. Meillä on kuulemma hyvä radanluku taito ja mahtava tekemisen halu :-) Sitt mun keppeille menoa ja vauhtia kehuttiin kovasttikkin. Meen kuulemma todella vauhdilla ne tän rotuseksi...

Näytelmissäkin me kerettiin kesällä pyörähtää, tytöt kävi Limingassa, minä ja Vilma sitten Rovaniemellä. Tytöt sai molemmat EH:t ja Vilmalle Rovaniemeltä tuli H ja minä sain Erin ja voitin urokset.Tyttöjen näytelmä ura päätty sitt noihin näytelmiin, mutt mua kuuemma käytetään vielä...Mää en vaan nin sitt yhtikääs tykkää noista näytelmistä, kyllä minä kuitenkin jo osaan ja maltan siellä käyttäytyä.
Nii ku me oltiin siellä Rovaniemellä nii joku ulkomaalainen pariskunta yritti ihan väkisin ostaa meidän Viiniä. Ne ei millään uskonu ettei se ole myytävänä, hokivat vaan kaikki on (ne puhu jottain englantia mutt Äiskä suomensi siinä Meille noi sanat). Iskäkin jo hermostu siinä ku ne sölökkäs jotain omistuista "hau mattsh juu woont".... mää vastasin siihen murinalla ja näytin niille mun komeet hampaat :-) tuumasivat jottain ängry dog.... Minä mikään ängy oo ku vaan tarvittaessa ... Stte ne otti muutaman askeleen taaksepäin ja ottivat ainakin sata kuvaa Viinistä samalla ku me käveltiin pois.
Ne oli ottanu jo aikasemminkin kuvia Viinistä, me ei sitä vaan huomattu. Aatelkaa jos me olis jätetty Viinin ja Vilman häkki vartioimatta, nii nehän olis voinu varastaa meidän Viinin... Tyhymiä ihmisiä.

Nyt tulevana viikonloppuna on tän vuoden viimeset kisat, saas nähä nouseeko Vilma niissä sit kakkosiin. Mun sisko, Leidikin tulee kisaamaan sinne, onki tosi kiva nähä Leidiä. Mä meen kuulemma vaan reenaan lähtöö, höh älä luulekkaan, radallehan me mennän ja vauhdilla devilSitte onkin pitkä tauko kisa rintamalla, no onneksi saahaan kuitenki reenailla.

Tässä yhtenä päivänä ku meidän tytöt kävi siistiytymässä tuolla Kiimingissä nii mää kävin kurkkaileen semmoista koirauimalaa. Pikkasen kait oli hienoo, mä pääsen sinne kuulemma tyttöjen kaa piakoin pulikoimaan. Se on varmaankin huitsin kivaa mutta saapa nähä mitä toi meidän hienohelma sanoo. No, kerronpa siitä sitte myöhemmin miten meittin kävi.

Tässäpä jotain turinoita ja lupaan yrittää kirjoitella tänne vähän useammin, mutt nyt Heips. Mää lähen viemään nuo meidän Naiset lenkille smiley